Different Types Of Humans -3- Part 2

 

 

Tilly’s perspektiv

"...Och dig behöver jag prata med.." jag tog en paus innan jag fortsatte "Hur vågar du kyssa mig och sen inte ens prata med mig?" jag kände Caroline och Nelly's blickar på mig men jag brydde mig inte, killarnas blickar var med chockade. Chaz och Ryan -tror jag dom hette- kollade chockat på Justin medan Justin kollade chockat på mig. Jahapp lycka till Tilly. "Vad sa du att han gjorde?" Nästan skrek Nelly förtjust, jag himlade med ögonen åt henne innan jag svarade henne "Han kysste mig för två dagar sen" sa jag enkelt och återgick till min pasta "Det var inte meningen att jag skulle kyssa dig! Jag bara inte visste vad jag skulle göra!" Nu var det Justin som talade, jag vände blicken mot honom och kollade på honom med höjda ögonbryn. “Okej, så du kysste mig istället för att komma på något att säga? Så jävla patetiskt” jag vände sedan blicken mot matsalen för att kolla efter någon snygg kille. Jag hittade en och kollade tillbaka på Justin “Okej, så kolla hur patetiskt detta är” sa jag och reste mig upp och gick mot killen jag tror hette Matt. Jag petade honom lätt på axeln och han vände sig mot mig. Jag kände allas blickar på mig men jag brydde mig inte utan ställde mig på tå och tryckte mina läppar mot hans. Efter ett tag av att bara stått chockat la han händerna på mina höfter och kysste mig tillbaka. Va fan tänkte jag egentligen? Jag ignorerade mina tankar och fortsatte det som var i gång med Matt. Utan förvarning stoppade han in tungan i min mun, och då slog det mig att vi stod och hånglade mitt i matsalen. Jag drog mig ifrån och gick tillbaka till bordet där dom andra satt och stirrade på mig. Jag kollade frågande på dom medan jag satte mig på min plats. Killarna hade också slagit sig ner vid samma bord och alla stirrade fortfarande på mig "Va fan var det där? Är du helt sjuk eller" Sa tjejerna i kör, jag kollade frågande på dom "Vad menar du?" Frågade jag dumt även fast jag visste exakt vad det var hon pratade om. "Du vet exakt vad jag pratar om!" Sa hon irriterat men bag brydde mig inre direkt. "Nej inte direkt" sa jag för att låta ännu mer dum. "Seriöst Tilly man går inte och kysser folk man inte känner och speciellt inte i en matsal där alla elever tittar på!" Det var tyst i matsalen. Det märkte jag nu. Allas blickar var på mig. Jag tog min bricka och reste mig upp. Jag gick och lämnade maten innan jag gick ut ur matsalen. Det tjejerna inte visste var att Matt och jag faktiskt har varit ihop för några år sedan eller okej kanske ett år sedan. Men han var otrogen mot mig så jag gjorde slut. Men jag har typ fortfarande känslor för honom. Men det har inte med saken att göra. Jag gick mot mitt skåp och hämtade mina NO böcker, sen gick jag vidare till NO salen som inte låg så långt bort från mitt skåp. Egentligen orkade jag inte med dom tre sista lektionerna jag hade idag, jag ville bara åka hem och sova, kanske också gråta. Men jag var tvungen att vänta tills 16:10. Det var långt kvar tills dess. Jag gick in i klassrummet och satte mig på min vanliga plats längst bak i klassrummet. Jag var helt ensam i klassrummet i ungefär 10 minuter. Dörren öppnades och in kom Matt. Great! Jag mötte hans blick och log mot honom, han log tillbaka och jag drog blicken ifrån honom.

 

Skolklockan ringde och elever strömmade in genom dörren till klassrummet och sist in kom ms. Smith in. Jag tillbringade hela den lektionen med att sitta med tankarna åt ett annat håll. Även under spanskan och historia lektionen hade jag tankarna åt ett annat håll. Det var så typiskt mig att aldrig direkt lyssna på lektionerna men jag hade ändå A i alla ämnen. Ironiskt jag vet. Men jag gjorde alla läxor och fick A på alla prov så ja det är konstigt.

 

Jag rotade i väskan efter mina nycklar och hittade dom. Jag låste upp dörren och klev in. Jag stängde och låste dörren bakom mig och tog av mig skorna och hängde upp jackan. Jag gick upp på mitt rum och tog fram datorn som låg på skrivbordet och det gjorde även en lapp. Vänta låg inte min dator på golvet under sängen imorse? Skumt...

“Säg hej till din framtid

Jag kommer göra det till

ett helvete ska du se Tilly”

Så det är ute och jag måste gå på toa.....
Okej i alla fall så satt jag ända sen jag kom hem nästan... och skrev på kapitlet och jag kan säga redan nu att kapitel 4 är halvt klart! Men dom papprerna är i skolan så jag antar att jag ska gå på toa nu! 
Hejdå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

justinnovell.webblogg.se

Dagarna går och jag vet fortfarande inte hur jag blev räddad efter bilolyckan som hände för ett halvår sen. Mina föräldrar är borta, döda. Men ingen vet hur jag klarade mig. Jag lever nu med min moster och bror. Men när skolan börjar igen efter sommarlovet ser jag killen jag såg samma kväll som mina föräldrar dog. Killen jag helt plötsligt får känslor för. Allt jag hållit inne i månader, som känns som år, kommer ut. Different type of humans är en novell om kärlek, vänskap och hemlig

RSS 2.0