"Keep smiling, don't let the world change your smile"

Imorgon har jag två prov, på fredag har jag två inlämningar samt två prov, sen på eftermiddagen kommer min pojkvän och sen ska jag ha teater och efter det är det klassträff (som jag har försökt tjata mig till att slippa det) Men har ni tur så kommer det upp idag!!!

Kapitel 11 - Different Types Of Humans

 

Jag satt i skolan och hade matte. Vi hade fått en ny mattelärare precis och han kunde inte alla namn än. Vilket var ganska frustrerande. 

Nu kanske ni undrar vad som hände med den andra, va lugna det tänker jag berätta för er.

Det var sista veckan i skolan innan jullovet och det var några elever samt en lärare som gick förbi matten och hörde stön inifrån, dom undrade ju såklart vad som hände där inne. Läraren, mrs. McQueen, sa åt eleverna att fortsätta gå tillbaka till deras lektion medan hon skulle se vad som hände. Matteläraren som var runt 40 hade därinne sex med en elev, eleven var ingen annan än Paulina Diger. Hon var skolans mest tuffaste och drygaste tjejen, hon var till och med drygare än dom populäraste tjejerna. Dom hörde inte att hon kommit in fören mrs. McQueen harklade sig. Bådas ögon vände sig mot henne och kollade nästan chockat på henne. "Så ni inser väl att ni ligger väldigt illa till nu va?" Hade hon frågat och dom nickade fortfarande i chock....


"Ursäkta miss Thomsson?" Jag drogs ur mina tankar när jag hörde läraren ropa mitt namn. "Va?" Klassrummet fylldes av allas skratt. Jag kollade på runt och såg alla sitta och skratta vid sina bänkar. Jag kollade tillbaka på läraren och såg att han redan kollade på mig.

“Det här är en matte lektion unga fröken! Du kan inte bara sitta där och tänka på något helt annat! Efter lektionen stannar du och pratar med mig och om du har tur så slipper du gå till rektorn!” sa han och kollade skarpt på mig. Han var lite läskig.

“Du vet mr... du borde skicka henne direkt till rektorn för hon är alltid såhär på matte lektionerna!” jag kollade bak på Nelly som hade sagt det. Jag blängde på henne en stund innan jag sa:

“Men jag håller i alla fall inte hemligheter för min bästa vän! Du vet Nelly jag berättade allt för dig men du kunde inte ens berätta ett skit för mig! Du litar ju tydligen inte på mig! Jag litade på dig till 100% Nelly! Men vad fick jag tillbaka? Inte ett skit!”

“Åh så det är mitt fel att jag inte vågade berätta den lilla detaljen om mig själv bara för att jag visste att detta skulle hända? Hur tänker du egentligen?”

“Men lilla Nelly då, det är ju aldrig ditt fel! Men lilla gumman släng dig i vägen!” Alla flämtade till vid det jag sa till Nelly och jag kanske hade gått lite över gränsen men just nu brydde jag mig inte!

“Tilly och Nelly går till rektorns kontor NU!!” jag kollade runt på alla i klassrummet och sist mötte min blick lärarens, som jag ännu inte visste vad han hette, han kollade allvarligt på mig och jag ställde mig upp och plockade ihop mina grejer och min blick var fortfarande fäst vid lärarens ändå tills jag vände ryggen till han när jag gick ut genom klassrummet. Jag gick först till mitt skåp för att slänga in mina grejer och sen gå tvärs över rummet till rektorns kontor. Jag har bara varit hos rektorn en gång förut. Tro inte att jag är en sådan där snäll liten flicka som alltid gör som hennes föräldrar säger. Nej nej jag är helt tvärtom! Men jag har aldrig gått till rektorn för att jag har varit dum eller något.


En timme senare kliver jag ut från rektorns kontor tillsammans med Nelly. Hon bitch blicka mig när hon gick förbi mig. Hon hade pratat med oss lugnt och stillsamt tills Nelly viskade “Hora” ett x antal gånger under tiden vi var hos rektorn och tillslut fick hon nog och gav Nelly kvarsittning.


Hon måste vara väldigt pissed off på mig just nu men orka bry sig! Vi var bästa vänner men hon höll saker hemligt för mig och vi bråkade väldigt mycket, och just nu var vi i en big fight som ni kanske har märkt. Jag slog igen mitt skåp och gick iväg till nästa lektion. Nästa lektion var engelska och det gillade jag faktiskt. Det var våran sista lektion idag innan vi fick gå hem.

Engelskan gick ganska långsamt fram men tillslut ringde det ut för dagen.

Jag och Caroline skulle iväg och shoppa. Vi hade planerat detta i månader nu! Sen på kvällen ska vi hem till Caroline och ha sleep over. Hennes föräldrar var inte hemma och skulle inte komma hem förrän nästa vecka! Så jag skulle sova hos henne tills dess, hon hade frågat och jag sa ja.


Vi var just nu inne på forever 21 och provade en massa kläder. Vi hade köpt en massa inne på Victoria’s secret och en massa andra och vi båda hade gått ut från affären med en påse eller två, och det var samma sak här. Men den här gången hade vi tre påsar var. Vi hittade alltid mycket kläder vi ville ha.

“Ska vi ta en fika innan vi sticker hem till mig?” frågade Caroline och jag nickade till svar.

“Starbucks?” jag kollade på Caroline samtidigt som hon kollade på mig och vi båda log. Varje gång vi skulle fika så gick vi till starbucks, och vi planerade inte att ändra den traditionen idag i alla fall.


Vi hade precis kommit hem efter en hel dag på stan. Vi skulle börja göra mat och eftersom båda var så dåliga kockar gjorde vi pannkakor. Helt plötsligt ringde min telefon i min bakficka.

“Hallå?” jag orkade inte kolla vem det var så jag bara svarade.

“Hej det är Justin” jag blev helt chockad, jag hade inte pratat med han sen sjukhuset.

“Hej Justin” sa jag tillslut och log mot Caroline som kollade på mig. Hon började hoppa runt i rummet. Hon lugnade sig tillslut och bad mig sätta på högtalare, så jag gjorde det.

“Så Justin vad ville du?” frågade jag medan jag stekte färdigt pannkakorna.

“Undrade bara om jag kunde komma över” sa han. Jag kollade lite tveksamt på mobilen och sen på Caroline.

“Ehm Justin jag är hos Caroline men imorgon kanske..?” jag kollade tveksamt på mobilen igen efter en snabb blick på pannkakorna.

“Aa visst”

Så det blev lite kort men jag måste gå och borsta tänderna nu innan mamma dampar på mig!
Hoppas ni gillade det! Kommentera vad ni tycker! 
Fråga: Har ni något/några husdjur?
Svar: Jag har en sköldpadda och hade en hund men hon dog i somras:(
KOMMENTERA PÅ NU!!!!

Typing, typing, typing and more typing!!

Så nu tycker jag att ni borde vara stolta över mig! Jag har gjort matteläxan!!! Nej jag skoja bara den gjorde jag klart för typ 3 timmar sen! 

Men jag sitter och skriver på kapitlet och collaget är redan klart så jag ska försöka få upp det idag även om det är så mkt drama som pågår! Men jag känner att jag har världens skrivlust just nu så jag passar på! Så det kommer nog upp sent ikväll! Kanske om en timme! Vet inte riktigt! Men vi får se! Ska skriva klart nu bye! <3


Förklaring!

Förlåt för att det inte kom upp något kapitel i fredags men de vart så himla mycket drama den här helgen! Men jag ska försöka skriva klart det nu då jag bara sitter och latar och pratar i telefon med världens bästa pojkvän så det kanske kommer upp tidigare än fredag då jag får gäster på fredag ska försöka få upp det mellan idag och torsdag! Så ska skriva klart det nu och göra ett kollage så kanske det till och med kommer upp idag who knows???

Long time no talk

Den här sommaren har varit hemsk och min uppdatering har sugit som fan!!!! Men jag tänkte säga att detta är den ända läxfria dagen jag haft sen skolan började så jag tänkte sätta mig ner och börja skriva igen! Kapitlet kommer säkert inte ut förrän imorgon ganska sent då jag ska iväg och träffa en kompis imorgon efter skolan och vet inte hur länge jag blir borta! Men ska försöka skriva klart det nu och börja på nästa direkt!!

Men vi får höras senare jag kommer med updates om det blir ändringar! 

Hejdå! 

justinnovell.webblogg.se

Dagarna går och jag vet fortfarande inte hur jag blev räddad efter bilolyckan som hände för ett halvår sen. Mina föräldrar är borta, döda. Men ingen vet hur jag klarade mig. Jag lever nu med min moster och bror. Men när skolan börjar igen efter sommarlovet ser jag killen jag såg samma kväll som mina föräldrar dog. Killen jag helt plötsligt får känslor för. Allt jag hållit inne i månader, som känns som år, kommer ut. Different type of humans är en novell om kärlek, vänskap och hemlig

RSS 2.0