Different Types Of Humans -9- Part 2

Vi hade nu ätit middag och satt och kollade på tv när Erik sa; “Jag har karaoke settet med mig” alla jublade och han kopplade in det till xboxet vi hade. “Vi börjar” sa jag och syftade på mig och Vanessa. Erik gav mig och sin syster varsin mick och vi ställde oss bredvid varandra vända mot publiken med TV:en bakom oss. Vi skulle göra som varje jul och låta publiken välja låt. “Så, nu får ni vända er om” låten började nästan och jag började sjunga.


“Look out my window I can see the sun shine

Up in my bedroom I can see myself crying

And my pillow is a swimming pool

I just don't understand why you did what you did

Yeah

My girls told me that I should watch out for you

I can't help it, I've fallen so dumb for you

But silly me I keep thinking I could make you fall in love

Tie you down to the ground, don't know what I'm thinking of


(Maybe it's just me)

Got these clouds above my head and it won't stop raining

(Maybe it's just me)

I just can't understand why you left and I'm waiting

I don't wanna be a hostage anymore

I don't wanna be a daydream no more

I'm picking up, up

Picking up the pieces now

Baby I'm a show you how you've been erased so…”


Sen började Vanessa sjunga.


“So when the radio plays our favourite song

Ain't no reminiscing baby I'm about to turn it off

And when I see your name on the telephone

Boy you must be crazy if you think that I am playing along

Cause I had you and you had me

I played the fool but now I see

It's better to erase you, erase you, erase you

Erase you, erase you, erase you


Oooh

Look in the mirror, finally recognize myself

Problem is I can't see me with somebody else

Keep having thoughts about you

But knowing you ain't gonna change [?]

Oooh

My friends tell me that I gotta start moving on

I know that their right but why does it feel so wrong?

When everything was jaded from the very start

I'm lying here trying to erase you from my broken heart

Oh oh”

Och sen så sjöng vi tillsammans.


“(Maybe it's just me)

Got these clouds above my head and it won't stop raining

No

(Maybe it's just me)

Now it's over and done and I'm through with all the waiting

I don't wanna be a hostage anymore

I don't wanna be a daydream no more

I'm picking up, up

Picking up the pieces now

Baby I'm a show you how you've been erased so...


So when the radio plays our favourite song

Ain't no reminiscing baby I'm about to turn it off

And when I see your name on the telephone

Boy you must be crazy if you think that I am playing along

Cause I had you and you had me

I played the fool but now I see

It's better to erase you, erase you, erase you

Erase you, erase you, erase you


How I tried and tried, to give and give

I keep on lying to myself

And I cried and cried through the lonely lies

Ain't no medicine or medical help

So I forgive you, it's time to forget you

I'm a stitch up my scars, stop the bleeding right here, right now

Get you outta my memory, get rid of the misery

I gotta erase you somehow


So when the radio plays our favourite song

Ain't no reminiscing baby I'm about to turn it off

And when I see your name on the telephone

Boy you must be crazy if you think that I am playing along

Cause I had you and you had me

I played the fool but now I see

It's better to erase you, erase you, erase you

Erase you, erase you, erase you


Erase you...

It's better to erase you, erase you

It's better to erase you, erase you, erase you”


Alla applåderade när vi tagit sista tonen. Vi bugade och hade stora leenden på läpparna. Men mitt leende försvann när jag såg någon annan som inte skulle vara här, någon som jag inte ville ha i detta hus. “Vem ska sjunga näst?” frågade Erik och kollade frågande på alla som var i rummet. “Jag och Justin” utbrast Jake och jag kollade frågande på honom.

Hade han just sagt att han och Justin skulle sjunga. Fort som ögat var jag där och protesterade som vanligt. “Nej du och Justin ska inte sjunga någonting! Justin ska ut ur detta hus nu!” skrek jag, jag var så arg, jag hade bett Justin att ge mig space att jag inte ville vara hans vän. “Nej, du måste inse att du skadar Justin! Du skadar alla i din närhet. Du måste förstå att du inte kan stötta bort alla som gillar och älskar dig!” skrek Jake och jag gav honom en tom blick innan jag sprang uppför trappan och in i mitt rum. Jag slängde mig på sängen och borrade in huvudet i kudden och började gråta. Jag vet att jag var hur töntig som helst som grät över något som min lillebror sagt till mig. Men jag kunde inte hjälpa det. Allt han sa stämde, jag stötte bort alla som ville hjälpa mig och jag skadade Justin så sjukt mycket. Men vad skulle jag göra. Jag ville inte ha pojkvän och det var just så jag såg honom när han kollade på mig och log mot mig. Jag klarade inte av att kolla in i hans hasselbruna ögon. Dom var så underbara och fick mig knäsvag. “Hej Tilly” jag kollade upp på Vanessa som gick emot sängen. “Du, var det snubben som du pratade om förut? Som du gillar?” jag nickade och drog upp benen mot bröstet och satte hackan på min knän. Hon drog ena handen upp och ner över min rygg i en tröstande gest. “Tilly, jag tycker du borde prata med honom. Han har ju trots allt inte gjort dig något ont. Försök fixa det! Justin låter jättesnäll och han ser ut att vara en sådan person som inte vill göra någon illa…”


Justin’s perspektiv

 Jag och alla andra i rummet kollade chockat mot trappan som Tilly precis sprungit upp för. “Jag pratar med henne” sa tjejen som Jake sagt hette Vanessa. Hon var rätt söt och säkert jättesnäll om hon inte var som dom där jättedryga tjejerna som är populärast i skolan och har typ på sig fem lager smink. “Gå du med” sa Jake och kollade på mig, jag nickade och gick uppför trappan. När jag kom fram till dörren hörde jag Vanessa prata med Tilly “Tilly, jag tycker du borde prata med honom. Han har ju trots allt inte gjort dig något ont. Försök fixa det! Justin låter jättesnäll och han ser ut att vara en sådan person som inte vill göra någon illa. Men om inte du vill ha honom kan jag ta honom det är inget problem för mig.” jag log, men knackade sen på dörren. Bådas blickar drogs mot mig. “Ehm kan jag få prata med Tilly en liten stund ensam..?” sa jag lite tveksamt men Vanessa nickade och var påväg ut i rummet när Tilly stoppade henne. “Vanessa” sa hon och Vanessa vände sig om och kollade på sin kusin. “Tack, du är världens bästa kusin och jag älskar dig!”

“I love you too babe!”

Dom log mot varandra. “Jag älskar dig med babe” sa Vanessa och gick ut ur rummet efter att ha kramat om Tilly. Tilly torkade bort tårarna som hade runnit ner för hennes kinder. “Vad vill du Justin?” frågade hon efter en stund tystnad.

Tjäna, det är söndag idag och jag kom hem från mormor för kanske 2 timmar sen. Jag har varit hos mormor och morfar ända ssen typ 20 över 4 i fredags och jag hade ingen dator med mig så jag kunde inte lägga upp det i fredags. Kom och tänka på det igår när jag kolla på Eurovision.
Fråga: Vilket land tyckte ni skulle vinna igår? Ni får inte ta Sverige...
Mitt svar: Jag tyckte att Ryssland och Spanien var bra och tyckte att någon av dom skulle vinna, sen så lärde jag mig ju att tolerera Sanna också igår, men det var bara tillfälligt! Haha
KOMMENTERA MYCKET NU HÖRNI!!!!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

justinnovell.webblogg.se

Dagarna går och jag vet fortfarande inte hur jag blev räddad efter bilolyckan som hände för ett halvår sen. Mina föräldrar är borta, döda. Men ingen vet hur jag klarade mig. Jag lever nu med min moster och bror. Men när skolan börjar igen efter sommarlovet ser jag killen jag såg samma kväll som mina föräldrar dog. Killen jag helt plötsligt får känslor för. Allt jag hållit inne i månader, som känns som år, kommer ut. Different type of humans är en novell om kärlek, vänskap och hemlig

RSS 2.0