Kapitel 4 - Different Types Of Humans

 

Justin’s perpektiv

Tilly ringde mig i ren panik för bara fem minuter sedan i ren panik och… Hon grät. Så det var därför jag satt i bilen på väg hem till henne. Jag var orolig helt klart. Något allvarligt hade hänt annars hade hon inte varit så upprörd! Men jag behövde skydda henne från allt som skulle kunna hända jag ville inte riskera att hon blev skadad pågrund av mig. Det hade varit fruktansvärt, och jag ville inte se henne sårad. Det var det sista jag ville i alla fall. Hon var min vän, bästa vän. Och jag ville inte se henne sårad. Jag klev ur bilen och gick upp till dörren. Jag ringde på dörren. Inte långt därefter öppnades dörren och en gråtande och chockad Tilly stod i dörröppningen. Jag drog in henne i en kram och hon fortsatte att gråta. “Hey, hey ta det lugnt, jag är här. Inget kommer att hända, jag lovar” sa jag och strök henne över ryggen. “Shh”


Efter att vi stått där ett tag och kramats lutade jag mig ifrån henne och kollade djupt in i hennes rödsprängda ögon. “Vad har hänt?” Tilly gav mig ett papper som jag snabbt vecklade upp det och läste det. Jag kände genast igen handstilen, det var Jason’s. Jag kollade upp på Tilly igen. "Jason" Tilly kollade frågande på mig och då märkte jag att jag sagt det högt. Hoppsan. “Det är min bror och det är även hans handstil och jag tror att det är han som har skrivit lappen” förklarade jag och hon nickade förstående medan hon tog in allting jag nyss sagt. “Så han vill göra mitt liv till ett helvete, vad menas med det egentligen?” hon var rädd, jag såg det på henne. Och jag behövde skydda henne från allt som kunde hända. Om hon blev skadad var det mitt fel. Och framförallt så ville jag inte se henne skadad. Det var det sista jag ville i alla fall. Men med min bror efter henne så visste jag inte vad jag skulle göra. Han kan vara rätt så farlig ibland och av att han är vampyr så gör det honom bara ännu farligare. Men jag vet inte, jag måste typ hålla koll på henne hela tiden och se till så att inte Jason kommer i närheten av Tilly, hon förtjänade inte att bli skadad.


Jag vaknade nästa morgon i ett rum jag inte kände igen och en tjej i mina armar. Jag kollade runt lite i rummet och insåg sen att det var Tilly’s rum och Tilly låg i mina armar. Hon var så söt när hon sov. Hon hade ett leende på läpparna och såg så lycklig ut där hon låg i mina armar. Hon har alltid betytt mycket för mig eller ända sen dagen vi träffades för första gången, eller okej vi träffades inte men jag räddade henne, men det vet hon inte och jag vill ha det så. Hon betyder mycket för mig -som jag sa- och det gör ont att se henne sårad. Hon måste ha någon som kan skydda henne hela tiden och ja Jenna skulle kunna göra det men så riskerar hon sitt liv också. Så jag får göra det. Och vi börjar nu!

Tilly rörde lite på sig i mina armar men sov fortfarande djupt. Hon började sen sparka och slå omkring sig. Hon drömde. Det måste vara en otäck dröm i så fall. Jag tror liksom inte att hon skulle göra det om hon skuttade omkring på en äng liksom.


15 november 2013

Tilly’s perspektiv

Snön hade börjat falla över Stratford. Marken var vit efter allt snöande dom senaste dagarna. Matt och jag har varit tillsammans väldigt länge, och Justin, ja vi är kompisar. That’s it. Men det kommer inte bli något mer mellan oss heller. Vi kommer vara vänner föralltid. Dessutom gillar jag honom inte på det sättet och kommer säkert aldrig att göra det heller. Men tillbaka till snön. Jag älskar snön, och när det är kallt. Även fast det kan bli för kallt. Men det är sällan jag tycker att det är kallt, men idag är det väldigt kallt, det är runt -33 ute. Jag stod vid bussen på vägen till skolan, bussen var sen som vanligt. Jag stod i kylan och väntade, och efter ett tag kom en bil körandes förbi och åkte in på filen där bussen egentligen skulle ha åkt ifrån för ett tag sen. När bilen stannade framför mig såg jag att det Justin's bil, och Justin satt som vanligt i den. Jag log och hoppade in. Justin kollade frågande på mig ett tag "Varför hoppa du in? Det var inte menat att du skulle åka med mig" sa han men började skratta sekunden efter. Jag slog honom lekfullt på axeln, han skämtade bara med mig som vanligt. "Kör till skolan nu Bieber" sa jag leendes och Justin gjorde som jag sa. Efter ett tag var vi i skolan. Ännu en jobbig skoldag påväg. Tänkte jag när jag klev ur bilen och började gå med Justin till skolans entré. Vi skiljdes åt när vi kom till dom rätta korridorerna, men Justin's skåp var bara i korridoren bredvid.


Jag öppnade skåpet och tog matte böckerna. Det var torsdag och det innebar att vi började 08:00. Jag kollade på klockan på min mobil och såg att klockan var 07:59  och skyndade mig att smälla igen skåpet och gå snabbt till matte salen. På vägen dit träffade jag på Matt. Han kysste mig lätt på munnen. “Förlåt Matt men jag är sen till lektionen, vi ses sen, okej?” jag väntade inte på ett svar utan fortsatte att gå mot matten som bara låg en korridor bort. Jag gick in i klassrummet och såg Justin sitta längst back i klassrummet med mobilen i handen. Jag gick fram till honom med ett leende på läpparna. Jag drog ut stolen bredvid honom och hans huvud ryckte häftigt till och kollade på mig när jag satte mig ner. Jag log mot honom och fick leendet besvarat nästan direkt.


Justin’s perspektiv

Jag satt och kollade ner på telefonen och väntade på att lektionen skulle börja. Mitt huvud drogs automatiskt upp mot personen som drog ut stolen bredvid mig. Tilly log mot mig och jag log tillbaka upp mot henne. Hon satte sig ner bredvid mig. Varför måste jag känna som jag gör för henne? Jag älskar henne. Under hela matte lektionen tänkte jag på Tilly, den uderbara personen som satt bredvid mig. Man måste bara älska henne!

 
Så äntligen! Men jag har hafft en jobbig vecka så det kanske inte sådär jättelångt men det får räcka. 
Jag såg frost idag! Den är vädigt bra för att vara en animerad film och disney dessutom- Men ni får ha en underbar helg.
Fråga: Vad ska ni göra i helgen?
Mitt svar: Ja, jag sk göra mycket saker. Imorgon -lördag- så ska jag till min mammas kompis för att hennes dotter fyller 15 så aa det ska bli kul! Sen så på söndag så ska jag till -först- min pappas kompis och aa det ska också bli kul, och jag längtar, för dom har fått en till bebis så jag gosa med henne! Sen efter det ska jag till min faster och hon ska klippa topparna på mig. Och ja det är vä allt jag ska göra!
 

Kommentera gärnet nu guys!
Förresten så kommer jag börja med att ha frågor i slutet av kapitel! Så vi får sse hur det går!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

justinnovell.webblogg.se

Dagarna går och jag vet fortfarande inte hur jag blev räddad efter bilolyckan som hände för ett halvår sen. Mina föräldrar är borta, döda. Men ingen vet hur jag klarade mig. Jag lever nu med min moster och bror. Men när skolan börjar igen efter sommarlovet ser jag killen jag såg samma kväll som mina föräldrar dog. Killen jag helt plötsligt får känslor för. Allt jag hållit inne i månader, som känns som år, kommer ut. Different type of humans är en novell om kärlek, vänskap och hemlig

RSS 2.0