Different Types Of Humans -6-

 

Tilly’s perspektiv

Jag berätta om allt som hade hänt och Jake kollade på mig med stora ögon. “Var fan är den där jäveln så att jag kan slå ihjäl honom!” sa Jaken hotfullt och argt. Jag kollade på honom en stund innan min blick for mot min telefon som gav ifrån sig ett ljud. Det var från Justin och även fast jag bara hade suttit här i 3 timmar och inte sätt honom på jag vet inte kanske 4-5 timmar, så visste jag att han var orolig.

Från: Justin

Kan du komma över runt halv 8, 8? Det är jätte viktigt.

Jag skrev snabbt in ett svar och kollade sen upp på Jake som stod med armarna i kors över bröstet och kollade tomt på mig. “Varför bryr du dig ens? Igår så hatade du mig och sa att det var mitt fel att mamma och pappa dog. Vad fick dig att ändra dig?” jag höjde ena ögonbrynet och kollade frågande på honom. Han ryckte på axlarna och började sen prata “Kanske för att mi syster blev helt blå slagen av sin pojkvän för bara några timmar sen! Fattar du inte att du egentligen borde ringa polisen!” jag kollade chockat på honom ringa polisen? “Du överdriver och dessutom kan jag inte göra så mot honom!” jag kollade på min telefon som pep till igen.


Från: Justin

Ha på något fint;)<3

Jag kollade förvånat på skärmen, först fattade jag inte vad han menade med det. Men tillslut så reste jag mig upp och gick fram till byrolådan för att ta fram rena underkläder och gick sen in i badrummet för att ta en dusch.


En timme senare öppnade Justin dörren och lät mig kliva in. Jag hade valt att ha en långärmad tröja på mig samt ett par jeans så att Justin inte skulle se alla sår och blåmärken som fanns lite överallt på kroppen. I ansiktet hade jag inga sår alls -vilket skrämde mig en aning, eftersom han hade slagit mig i ansiktet ett x antal gånger. Okej jag hade varit väldigt svullen men det täckte jag över med smink.


Justin’s perspektiv

Jag öppnade dörren åt Tilly så att hon kunde kliva in i värmen. Det var runt -18 ute. Typ. Jag hjälpte Tilly av med jackan innan vi gick vidare mot vardagsrummet där det stod ljus utspridda i rummet för att få en romantisk stämning, jag hade gjort samma sak med köket fast jag hade och dukat köksbordet. Jag visste att jag skulle behöva göra detta förr eller senare så jag hade bestämt att jag skulle berätta för Tilly om mina känslor för henne. Antingen skulle hon slå till mig eller säga att hon hade känslor för mig med. “Tilly, innan du säger något om allt det här…”  jag svepte med handen över rummet så att hon förstod vad jag menade. “...Så vill jag bara säga att jag gillar dig så sjukt mycket.” jag sa det! Och hon slog mig inte! “Justin…” sa hon innan hon sprang ut ur huset.


Tilly’s perspektiv

Jag kunde inte stå där och lyssna på allt som kom ut ur hans mun. Så jag sprang ut ur huset och sprang ända hem och stängde in mig på mitt rum. Hur kunde han? Ja jag gillade Justin också. Som VÄN. Inget annat! Han och jag var vänner men om han hade helt andra känslor för mig så kan vi inte vara vänner. Jag kan inte vara kompis med någon som är kär i mig. Det skulle bli väldigt stelt mellan oss då. Jag kan bara inte fatta att han är kär i mig. Okej folk kanske tror att jag gillar Justin bara för att jag inte knuffat bort honom när han kysst mig -två gånger- men kompisar kan kyssas utan att vara tillsammans eller? Jag drog handen genom håret och satte mig ner på sängen.


Selena’s perspektiv

Jag var tillbaka i Stratford för att få tillbaka Justin. Jag har inte sätt honom på 120 år. Helt otroligt hur överlever jag? Justin är så fucking underbar! Han skrev till och med en låt som handlade om oss. Nothing like us heter den! Den är helt fantastisk! Ni borde höra den. Justin steg in i rummet och jag reste mig upp från hans säng och gick fram och la armarna om hans hals “Äntligen Justin jag har väntat sjukt länge på dig” jag försökte låta så sexig som möjligt men han tog bara bort mina händer från hans nacke och gick och la sig på sängen med ansiktet i kudden. Jag  förstod att den där Tilly eller vad hon hette hade gått och det hade tydligen sårat Justin djupt. Och som hans vän/flickvän så behövde jag muntra upp honom. Jag satte mig bredvid honom och la ena handen på hans rygg som stöd. Jag kanske inte var den snällaste personen men han fick nöja sig med mig just nu. Tror inte att han vill att hans vänner ska se honom så här. Han tittade upp på mig och log. Han vände sig om i sängen så att han nu låg på rygg istället.


Justin’s perspektiv

Någon harklade sig vid dörren och jag avbröt ögon kontakten med Selena och såg Tilly stå vid dörren med armarna i kors över bröstet. Jag reste mig upp från sängen och gick fram till henne. Utan förvarning tryckte jag mina läppar mot hennes. “Japp.. Ehm jag går nu!” sa Selena och gick förbi oss och ut ur rummet. Skönt. Då blev vi av med henne! Varken jag eller Tilly sa något vi stod där i dörrhållet och kysstes. Efter ett tag drog hon sig ifrån och kollade upp i mina ögon.


Hon log det sötaste leendet jag någonsin sett. Tilly var den mest underbaraste personen jag kände. "Justin, vi är bara vänner eller hur?" Där sprack det. Allt jag någonsin önskat försvann som vinden. "Vänner som gör så här" sa jag och kysste henne ännu en gång. När vi drog oss ifrån nickade hon fortfarande med ett leende på läpparna. "Justin..." Sa någon bakom oss men avbröt sig själv nästan direkt. "Wow och vad pågår här då?" Frågade Jason med en retsam ton och jag drog mig ifrån Tilly "inget" sa jag tvärt och kollade på Jason som kollade mystiskt på oss. Jag log lite och tog tag i Tilly’s hand för att dra in henne på rummet och stängde därefter dörren.

 
Så äntligen hörni! Men hela helgen har jag haft fullt upp! Men jag har skrivit på mina  små lediga stunder men aa jag tror inte det kommer något nytt kapitel i veckan har en jätteviktig grej till SO:n som jag måste vara klar med på fredag! Men aa ska försöka skriva! 
Fråga:  Favorit artist/band förutom Justin?
Svar:  Jag har börjat gilla the wanted och sen så lyssnar jag lite på Madison Beer men aa jag vet inte... Typ det!
Kommentera järnet nu så kommer nästa så fort som möjligt!
Love you guys<3:* 
See ya!


Kommentarer
faboulousfour

Ny läsare här, hehe. Du är jätte duktig!
Svar: Börjar lyssna alltför mycket på The Vamps, theyre fab.

2014-03-01 @ 16:54:38
URL: http://storytimess.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

justinnovell.webblogg.se

Dagarna går och jag vet fortfarande inte hur jag blev räddad efter bilolyckan som hände för ett halvår sen. Mina föräldrar är borta, döda. Men ingen vet hur jag klarade mig. Jag lever nu med min moster och bror. Men när skolan börjar igen efter sommarlovet ser jag killen jag såg samma kväll som mina föräldrar dog. Killen jag helt plötsligt får känslor för. Allt jag hållit inne i månader, som känns som år, kommer ut. Different type of humans är en novell om kärlek, vänskap och hemlig

RSS 2.0