Different Types Of Humans -8-

20 december 2012 - Tilly’s perspektiv

Det hade gått någon vecka sen jag hade avbrutit min och Justin’s vänskap, jag hade inte direkt räknat dagarna det hade varit lite knäppt. Men jag har inte pratat med honom sen dess heller. Jag har inte kollat på honom i korridoren heller för den delen, jag hade bara gått förbi honom. Jag har ignorerat hans meddelanden. Jag har läst alla hans meddelanden och känt hur skuldkänslorna bubblade upp inom mig, men det var något jag behövde göra, han påminde mig om Matt, och Matt är kopplade tillmina föräldrar så jag försökte göra mig av med båda men det var lite svårare att bli av med Justin. Justin har känslor för mig så det är svårare att bli av med honom men han började fatta att jag inte ville ha något med honom att göra. Det vill jag egentligen då jag fallit för honom som en pannkaka. Men det var inte så mycket jag kunde göra åt det! Jag hade panik och det kändes som att han undanhöll någonting från mig, något viktigt som jag behövde veta. Jag kunde inte leva med att han undanhöll något för mig, jag trodde vi var närmre än så. Terminen var slutade idag. Det var jul om 4 dagar och det skulle vara min och Jake’s första jul utan mamma och pappa. Det var även vår första jul med moster Jenna. Det skulle bli kul att äntligen få fira jul med henne men jag hade trott att när vi skulle fira jul med Jenna så skulle mamma och pappa vara här med oss, och inte bara i våra hjärtan. Men vad skulle jag göra om inte inse fakta att det var mitt fel att mamma och pappa dog, att hela den kvällen var ett stort misstag, och allt var mitt fel, det var mitt fel att jag och Matt gjorde slut, det var mitt fel att mamma och pappa behövde komma och hämta mig när jag lika gärna kunde gå hem, det var mitt fel att vi åkte av bron. Om jag bara hade stannat hemma och inte gjort slut med Matt så hade mamma och pappa varit här, dom hade firat jul med oss. Vad ska jag göra för att ställa allt till rätta? Allt dåligt som hänt var pågrund av mig.


Ingens perspektiv

Medan Tilly försökte komma på något hon kunde göra för att ställa allt till rätta så satt Justin och Selena på en bänk i parken och åt glass. Dom skrattade åt gamla minnen och brydde sig inte om någon gick förbi och kollade konstigt på dom. Men det var inte bara det som hände vid samma ögonblick. Nelly gick fram och tillbaka i sitt rum, funderade på om hon skulle trycka på ring eller inte, på skärmen var hennes bästa kompis nummer inslaget. Men hon kunde inte riskera att Tilly fick reda på det som gått i släkten Wilder i generationer. Ingen i hennes släkt hade någonsin berättat för någon om deras hemlighet. Dessutom visste hon om Justin och Jason, vilka dödliga djur dom var. Nelly och hennes släkt hade aldrig gillat Bieber-släkten. Men vad hände egentligen mellan Wilder's och Bieber's? Jo det ska jag berätta för dig! Det var den 11 oktober 1910....


Det var en regnig oktober dag. Justin och hans bror Jason satt hemma och pratade. Dom försökte komma på en plan till att förstöra hela varulvssläktet. Men när dom äntligen kommit fram till en plan kom ex flickvännen Selena Gomez in i vardagsrummet. Killarna suckade frustrerat och Justin drog en hand genom håret.

"Vad händer här då?" Frågade hon tillslut. Ingen svarade, dom ignorerade henne och gick förbi henne ut ur rummet. Varulvarna skulle dö tyckte dom. Dom hade inte tid med henne och hennes babblande just då. Dom hade en plan att genomföra och det var snabbt.


Samtidigt var familjen Wilder utspridda i att eget hem. Herr och fru Wilder satt i soffan och läste tidningen samt stickade. Deras söner Gabriell, Adam och Matias satt på golvet framför dom och lekte med en boll, deras söner var 17 år och hade lärt sig allt dom kan av sin egna far men det var inte tillräckligt med saker, dom behövde mer tid men det fick dom inte. Dom hade också en syster Nelly hette hon och nej det är inte Tilly's bästa vän utan en förfäder till henne. Hon satt i alla fall bredvid sin mor i soffan och kollade på när hennes mor stickade henne en halsduk. Den var i vit och grå ull från deras får som dom hade ute på tomten. Dom hade också hönor, kor, hästar, grisar och andra olika slags djur. Men plötsligt så bankar någon på dörren, vargarna hoppar skrämt till och kollar på vara dra i chock.

"ÖPPNA DÖRREN! VI VET ATT NI ÄR DÄRINNE!" Dom hör på rösten att det är Jason Bieber som skriker och gör därför ingen insats till att öppna dörren. Dom visste att dom var starkare än vampyrerna utanför dörren. Men utan att ha hunnit blinka så var dörren uppslagen och där stod Justin, Jason och tro det eller ej men där stod också Selena. Hon var tjej men hon var starkare än både Justin och Jason tillsammans. Helt otroligt jag vet men hon var äldre än dom och det gjorde henne starkare. Selena var runt 200 år gammal. Vargarna brydde sig inte så mycket om dom, dom bara fortsatte med det dom höll på med. Men vampyrerna var smarta och följde planen som om dom hade sagt att dom skulle göra. Vargarna hörde ett skrik, ett tjejskrik och Nelly var försvunnen. Tack vare vampyrernas förmåga att springa snabbt. Det var ju då en fördel, men dom var inte lika starka som vargarna.


Nu var det krig, det var här allt började, hatet mellan dom olika typer av människor. Vargarna mot vampyrerna. Allt hände så fort så inte en Justin och Jason kommer ihåg detta ögonblick idag, men det som hände var att dom dödade Nelly, den ända personen som dom lyckades döda. Kriget mellan dom håller på än idag. Men dom är inte lika våldsamma längre.


Det var det som hände mellan dom och Nelly fick inte visstas i samma rum som Bieber syskonen. Vilket var svårt för henne då dom gick i samma skola och hade några lektioner tillsammans. Men det stoppade henne inte från att inte gilla honom eller rättare sagt hata honom. Men sen så hade hon ju råkat trycka på ring och hon hörde Tilly’s på andra sidan luren.

“Hallå? Nelly? Vad är det?” jag drog in ett djupt andetag och berättade den hemlighet jag aldrig berättat för någon.

“Tilly, jag måste berätta en sak för dig, men du måste lova att inte berätta för någon!” det blev tyst i luren, men jag kunde höra hennes andetag så jag visste att hon inte lagt på.

“Okej, berätta vad det är! Du vet att jag inte berättar dina hemligheter för någon gumman!” Jag andades ut och tänkte på hur jag skulle berätta det för henne.

“Möt mig i skogen bakom skolan, du vet där dom gamla varulvarna dog 1910 du vet?”

“Okej, vi möts där om 20 minuter! Hejdå”

“Hejdå”

Hejsan svejsan. det var länge sen. haha en aa det är uppe nu i alla fall så ni får ha en bra dag då. Hejdå!
Fråga: hur ofta handlar ni på mcdonald's?


Kommentarer
Amanda

Hej Sandra! Vet inte om du kommer ihåg mig från biebzstoory.blogg.se
Alla dina kommentarer var helt underbara, du är helt underbar! Vill iaf säga att jag börjat igen fast med en ny start på bizzlestory.blogg.se
Hoppas att du kommer ihåg mig, kram ^^ <3

Svar: Klart jag kommer ihåg dig! Du är en av dom bästa!! Jag har faktiskt börjat läsa på din nya sida men vad hände med den andra? Tack så mycket du är också underbar!<3
JB Noveller

2014-04-27 @ 22:43:20
URL: http://bizzlestory.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

justinnovell.webblogg.se

Dagarna går och jag vet fortfarande inte hur jag blev räddad efter bilolyckan som hände för ett halvår sen. Mina föräldrar är borta, döda. Men ingen vet hur jag klarade mig. Jag lever nu med min moster och bror. Men när skolan börjar igen efter sommarlovet ser jag killen jag såg samma kväll som mina föräldrar dog. Killen jag helt plötsligt får känslor för. Allt jag hållit inne i månader, som känns som år, kommer ut. Different type of humans är en novell om kärlek, vänskap och hemlig

RSS 2.0